Inloggen

Een overtuigend verhaal van Harm Beijer

Communicatie
Geplaatst op: 10-02-2017

Data schrikken soms af en toch heb je er veel aan. Dat was in het mega kort het pleidooi van Harm Beijer, dat hij op 9 februari voor ons netwerk hield bij de Smart Services Campus in Heerlen. Wil je je strategische adviezen onderbouwen en een stevig fundament geven  en niet uitsluitend afgaan op je gevoel of kwalitatief onderzoek? Veel harde informatie is beschikbaar en gemakkelijk toegankelijk, waardoor je vergelijkbare omstandigheden kunt betrekken in je strategie, aantallen, inkomensverdeling enzovoort in beeld hebt. Kunst is natuurlijk om de goede vraag te stellen...

Onderzoek maakt je advies krachtiger en helpt directie en management om de goede afwegingen te maken. Onderzoek laat bijvoorbeeld zien dat na een ramp je geloofwaardigheid groter is wanneer je communicatie inzet dan als je marketing toepast.

En tot slot heb je data nodig in je rol op het grensvlak van de organisatie en de rest van de wereld: welke buitenwereld haal je naar binnen? Hoe duid je wat er gebeurt? Hoe onderscheid je echt van fake?

Belangrijk dus om data te kunnen vinden en interpreteren! Actueler kan haast niet.

Trouwens een mooie definitie gehoord, ontleend aan Ben Warner: strategie is het compenseren van het gebrek aan almacht.

 

 

Altijd op de hoogte blijven?

Meld je hier aan voor onze nieuwsbrief