Inloggen

LinkedIn-Expert Corinne Keijzer

Communicatie
Geplaatst op: 15-11-2017

Op 14 november vond de een na laatste CNL-bijeenkomst van het jaar plaats. Dit maal in de imposante ECI Cultuurfabriek in Roermond, waar LinkedIn-expert Corinne Keijzer ons bijspijkerde over LinkedIn voor bedrijven.

Hoewel de meeste communicatieprofessionals hun persoonlijke profiel aardig op orde hebben, worstelen ze vaak nog met de bedrijvenpagina. Heeft de zzp’er meer aan een persoonlijk profiel of heeft een bedrijvenpagina toch toegevoegde waarde? Hoe zet je jouw collega’s in om de bedrijvenpagina succesvol te verspreiden onder mede-LinkedIn-gebruikers.

Naast advies over welke content geschikt is en hoe je die op een goede manier kan inzetten, gaf Corinne ook handige tips waar je aan moet denken als je LinkedIn gebruikt. Want wist jij dat updates zonder url meer bereik krijgen dan met een weblink? En dat het beter is om je collega’s te vragen om een update niet allemaal tegelijk te delen, maar dat verspreid te doen? Ook is het belangrijk dat alle collega’s die aan jouw bedrijvenpagina zijn verbonden een volledig en representatief profiel hebben. Met een professionele foto, een “SEO-proof” titelzin en een in eigen woorden geschreven samenvatting die over jezelf gaat. Over SEO gesproken.. Bevat de tekst van jouw bedrijvenpagina de juiste zoekwoorden? Dat heeft wel degelijk  toegevoegde waarde voor de vindbaarheid van je organisatie! Enfin, heel veel zaken waaraan je moet denken.

Corinne nam de tijd om alle vragen uitgebreid te beantwoorden. Om te checken of iedereen goed heeft opgelet, sloot ze af met een quiz (middels Kahoot). De drie winnaars: Meyke Houben, Karin Feunekes en Rian Schmitz ​wonnen Corinnes E-book “LinkedIn voor bedrijven”.

Bekijk hier de foto's voor een sfeerimpressie.

Altijd op de hoogte blijven?

Meld je hier aan voor onze nieuwsbrief