Inloggen

Politie Limburg zoekt Woordvoerder/Communicatieadviseur

Vacature door Marleen Draisma

Communicatie

Geplaatst op: 22-09-2017

Draai jij je hand niet om voor woordvoering, ook niet bij gevoelige issues? Ken jij de nieuwste (social) media ontwikkelingen en heb je ervaring met AV-toepassingen? Ben jij een zelfstandige en stevige communicatieadviseur met een hart voor veiligheid issues? Kun jij vanuit “reputatie-denken” een inhoudelijke bijdrage leveren aan de reputatie van de politie? Als je al deze vragen met "ja" kunt beantwoorden, is de Afdeling Communicatie van Eenheid Limburg op zoek naar jou!

Wat ga je doen?

De maatschappij, de media en het communicatievak ontwikkelen zich in rap tempo. Als woordvoerder-communicatieadviseur ben je op de hoogte van die ontwikkelingen en pas je die kennis toe in je werkzaamheden. Je signaleert kansen en bedreigingen in de buitenwereld die de reputatie van de politie in Limburg raken. Ook zoek en herken je belangrijke informatie en leg je verbanden. Je verzorgt de operationele woordvoering bij incidenten, onderzoeken en issues en verzorgt de berichtgeving hierover op internet, intranet en social media. Je maakt hierbij ook gebruik van je actuele kennis van AV-toepassingen. Daarnaast adviseer en begeleid je, onder andere in een account-functie, teams bij diverse communicatievraagstukken. Ook adviseer en begeleid je politiemedewerkers bij externe optredens, interviews en het gebruik van social media. Je onderhoudt contact met diverse media, externe partners, collega-woordvoerders-adviseurs bij andere eenheden en de directie. Ook bied je ondersteuning bij Team Grootschalige Opsporing en Staf Grootschalig Bijzonder Optreden. Daarnaast draai je als woordvoerder mee in piketdienst (24/7).

Waar ga je werken?

Afdeling Communicatie (15 fte) van Eenheid Limburg bestaat uit twee teams: Media & Publiciteit en Advies & Redactie. De medewerkers werken, gezien de kleine omvang van de afdeling, in beide teams. De afdeling zorgt voor de dagelijkse woordvoering en communicatieadvisering (intern en extern) binnen de eenheid. Daaronder valt onder andere operationele woordvoering, het ondersteunen van de eenheidsleiding en lijnchefs bij de woordvoering en het adviseren van teams en afdelingen bij hun interne en externe communicatie. De afdeling identificeert en monitort issues, onderhoudt contacten met media en ketenpartners en speelt een rol bij de berichtgeving rond crises en rampen. Ook bij SGBO´s en TGO´s levert de afdeling communicatieondersteuning. Daarnaast is opsporingscommunicatie van toenemend belang en is de afdeling intensief bezig met het gebruik van social media.

Wie ben jij?

We zoeken een proactieve woordvoerder-communicatieadviseur met een neus voor de laatste vakontwikkelingen en de creativiteit om deze toe te passen in het werk. Het geven van een quote voor de camera gaat je gemakkelijk af en je kunt in een accountfunctie een team of afdeling communicatie adviseren op uiteenlopende thema’s. Je bent stressbestendig, resultaatgericht, flexibel en hebt een vlotte pen. Je voelt je als een vis in het water op social media en hebt ervaring met het produceren van AV-middelen en editing. Je volgt het nieuws op de voet en hebt een antenne voor relevante maatschappelijke en politieke actualiteit (omgevingssensitief). Je hebt feeling en interesse in andere culturen en bij het uitvoeren van je werkzaamheden kun je zaken bekijken vanuit een ander cultuurperspectief, om effectiever op te kunnen treden. Je bent een teamspeler en kunt ook (onder druk) zelfstandig werken.
Daarnaast heb je:•een hbo-diploma, bij voorkeur op het gebied van Journalistiek of Communicatie;
•minimaal 2 jaar ervaring als woordvoerder-communicatieadviseur;
•uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;
•kennis van de laatste ontwikkelingen op het gebied van (social) mediacommunicatie en AV-toepassingen.

Wat wij bieden
De standplaats is Maastricht, Prins Bisschopsingel 53. Er is ruimte voor 1 fte. Het betreft een functie voor 36 uur per week. Omdat goede mensen belangrijk zijn binnen de politie investeren we in jouw toekomst. We bieden uitgebreide ontwikkelingsmogelijkheden en een vaste aanstelling, waarbij een proeftijd van 1 jaar van toepassing is.
Verder kun je het volgende van ons verwachten:
•een bruto maandsalaris van maximaal € 3933,- (schaal 9 Bbp) op basis van een 36-urige werkweek;
•8% vakantie- en eindejaarsuitkering;
•goede pensioenregeling;
•betaald ouderschapsverlof;
•meer info over verlof, regelingen en mogelijkheden.

De formele functie binnen het functiegebouw van de politie is bedrijfsvoeringspecialist A, werkterrein communicatie.

Interesse?

Bel of mail met hoofd Communicatie Marleen Draisma (06 - 21 29 46 70, marleen.draisma@politie.nl) als je meer informatie over de functie wilt hebben.
Voor vragen over de sollicitatieprocedure bel je met het Frontoffice Recruitment & Selectie op 088 - 66 22 300.

Solliciteren kan uiterlijk 6 oktober 2017 via de sollicitatiebutton.

Wat verder belangrijk is
•Een veiligheidsonderzoek maakt deel uit van de selectieprocedure.
•De politie zet in op vernieuwing en cultuurverschillen binnen teams. Divers samengestelde teams presteren beter. Daarom werken we hard aan een open en veilige cultuur waarin divers talent tot bloei komt.