Inloggen

Senior communicatie en marketing (1,0 fte)

Vacature door Nikki Veldhuizen

Communicatie

Geplaatst op: 06-02-2018

Senior communicatie en marketing

Maastricht is trots op zijn cultuurhistorie, zijn erfgoed en zijn culturele talenten. Centre Céramique, Kumulus en het Natuurhistorisch Museum Maastricht zijn de gemeentelijke peilers binnen die trots. Culturele peilers  die doen waar ze goed in zijn. De culturele wereld zet vaak de toon in de veranderende samenleving: cultuur verbindt, ontroert, verwondert, vernieuwt en draagt bij aan de talentontwikkeling van het individu. Wij geven antwoord op de vragen uit de samenleving over cultuurparticipatie, cultureel erfgoed en cultuureducatie. Daarvoor is het noodzakelijk dat we ons permanent aanpassen aan de gewijzigde vraag en verwachtingen van bezoekers,  inwoners van Maastricht en onze stakeholders.

Voor Centre Céramique, Kumulus en het Natuurhistorisch Museum Maastricht zijn wij op zoek naar een:
Senior communicatie en marketing (1,0 fte)

Takenpakket
Algemeen
Het formuleren van het communicatie-, PR- en marketingbeleid is één van je belangrijkste taken. Je realiseert op planmatige wijze de corporate communicatie en marketing trajecten. Je levert zelf een relevante bijdrage (tactisch en operationeel) aan de communicatie en marketing van de organisatie met name door het genereren, vormgeven en publiceren van aansprekende content. Jij bedenkt en implementeert online marketing en communicatiestrategieën die aansluiten bij het doel van de organisatie. Jij overziet  het huidige, brede spectrum aan communicatiekanalen. Je stuurt op de inhoud hiervan en je hebt de expertise om nieuwe media effectief in te zetten. Je laat je leiden door relevante cijfers en indicatoren verkregen uit eigen en landelijk onderzoek.

Je bent hét aanspreekpunt voor het management en diverse medewerkers binnen de organisatie met betrekking tot jouw vakgebied. 

Specifieke taken

·       Het formuleren van een communicatie-, PR en marketingplan ten behoeve van corporate projecten, tentoonstellingen, activiteiten en het basisaanbod met de daarin beoogde communicatieboodschap, doelgroepen, budget en communicatiemiddelen.

·       Het (laten) verrichten van marktonderzoek, web/social analyses, media-onderzoek, het monitoren van bezoekers- en cursistenaantallen en persaandacht. En op basis van een kritische analyse hierover adviseren.

·       Het verbeteren en vernieuwen van de communicatie-aanpak gericht op het behalen van  maximaal publieksrendement.

·       Zorgdragen voor een optimale interne afstemming van de communicatie en marketing acties

·       Genereren, (laten) vormgeven en (laten) publiceren van aansprekende content.

·       Bedenken en implementeren van online marketing- en communicatie strategieën die aansluiten bij het doel van de organisatie.

·       Sturen op de media inhoud van diverse communicatiekanalen (print, online, social, narrowcasting, intranet, website, etc).

·       Fungeren als hét aanspreekpunt voor management en medewerkers met betrekking tot het vakgebied communicatie en marketing. 

·       Zorgen voor naleving van copyrightwetgeving en degelijke data opslag.

·       Volgen van trends en ontwikkelingen op het gebied van communicatie en marketing.  

Functie-eisen

·       Een afgeronde HBO/WO opleiding op het gebied van marketing en communicatie;

·       Minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke functie.

·       Brede kennis van en ervaring met de verschillende marketing-, PR en communicatie-instrumenten .

·       Kennis van en ervaring met projectmatig werken;

·       Kennis van en/ of ervaring in de culturele sector;

·       Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.

Persoonlijke kwaliteiten

·       Goede contactuele eigenschappen en sociale vaardigheden;

·       Passie voor communicatie en in staat om op alle niveaus in de organisatie mee te denken en te adviseren bij uitdagende marketing- en communicatievraagstukken;

·       Uitstekende mondelinge, schriftelijke en op social media uitdrukkingsvaardigheden;

·       Kennis van Online Content Marketing en Communicatie; 

·       Iemand die een actief leidende rol neemt, ondernemend is en beschikt over probleemoplossend vermogen;

·       Iemand die de teammanager en het team vanuit vakmanschap ondersteunt, informeert en adviseert;

·       Iemand die zorgvuldig, accuraat en creatief deadlines haalt.

Competenties

·       Samenwerken;

·       Klantgericht werken;

·       Integriteit;

·       Ondernemend handelen;

·       Integraal werken;

·       Presentatie;

·       Plannen en organiseren;

·       Initiatief.

Salaris
Wij bieden een boeiende baan van 1,0 fte met een bruto maandsalaris van maximaal € 4.859,- schaal 11 (afhankelijk van leeftijd, opleiding en ervaring).

Interesse?
Dan zien wij jouw sollicitatie graag uiterlijk vrijdag 16 februari 2018 tegemoet. Solliciteren kan via de sollicitatiebutton op werkenvoorlimburg.nl.

! De eerste gesprekken zullen op woensdag 28 februari 2018 plaatsvinden. De tweede gespreksronde is op vrijdag 2 maart 2018 gepland.

Eerst meer weten?
Neem vrijblijvend contact op met Monique Kerbusch, teammanager Marketing, klantenservice en partnership bij Centre Céramique, Kumulus en NHM, telefonisch op 06 – 15 30 94 32 of per e-mail monique.kerbusch@maastricht.nl

Overige informatie
Een assessment kan deel uitmaken van de selectieprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.