Inloggen

Teammanager externe relaties, marketing en klantenservice (1fte)

Vacature door Nikki Veldhuizen

Communicatie

Geplaatst op: 25-09-2017

Teammanager externe relaties, marketing en klantenservice (1fte)

Maastricht is trots op zijn cultuurhistorie, zijn erfgoed en zijn culturele talenten. Centre Céramique, Kumulus en het Natuurhistorisch Museum Maastricht zijn de gemeentelijke peilers binnen die trots. Culturele peilers  die doen waar ze goed in zijn. De culturele wereld zet vaak de toon in de veranderende samenleving: cultuur verbindt, ontroert, verwondert, vernieuwt en draagt bij aan de talentontwikkeling van het individu. Wij geven antwoord op de vragen uit de samenleving over cultuurparticipatie, cultureel erfgoed en cultuureducatie. Daarvoor is het noodzakelijk dat we ons permanent aanpassen aan de gewijzigde vraag en verwachtingen van bezoekers,  inwoners van Maastricht en onze stakeholders.

De organisatie zit midden in een transitie van een rol als uitvoerende aanbieder naar een vraaggestuurde en interactieve rol, met inzet van nieuwe media en technieken. Om deze nieuwe opgaven succesvol te vervullen, zoeken wij een inspirerende:

Teammanager externe relaties, marketing en klantenservice

Als teammanager ben je verantwoordelijk voor het bereiken van de resultaten van jouw team en mede verantwoordelijk voor de realisatie van de gestelde doelen met betrekking tot cultuurparticipatie. Dit doe je binnen de context van het jaarplan van de totale organisatie. De teammanager is integraal manager: dat betekent dat je verantwoordelijk bent voor inhoud/kwaliteit, bedrijfsvoering en financieel beheer.

Je bent een teamplayer in het managementteam met spelers die vanuit verschillende rollen samen aan een sterke organisatie bouwen.

Je bent  voor jouw onderdeel het in- en extern aanspreekpunt en mede verantwoordelijk voor de marktpositie van de totale organisatie. Als teammanager ben je in staat op een projectmatige wijze invulling en uitvoering te geven aan het ingezette transitietraject. Dit verandertraject vergt een stevige persoonlijkheid, vastberadenheid en doorzettingsvermogen.

Je grootste uitdaging is om samen met je team adequate antwoorden te vinden op de steeds sneller veranderende vraag vanuit de samenleving. 

Wij zoeken
Een teammanager die:

  • Op een inspirerende en motiverende wijze leiding geeft;
  • Adequaat uitvoering geeft aan het personeels- en organisatiebeleid;
  • Een bijdrage levert aan de P&C cyclus en de efficiency opgaven van het organisatieonderdeel;
  • Zorgt voor een doelmatige en efficiënte inzet van middelen;
  • De directie of het hoger management ondersteunt, informeert en adviseert aangaande vragen met betrekking tot de uitvoering van de opdracht en de kwaliteit van de te leveren producten en diensten;
  • Het aanspreekpunt is voor externe partijen/samenwerkingspartners voor vragen gericht op de opdracht en de kwaliteit van de te leveren producten en diensten;
  • Inzicht weet te krijgen in de wensen en behoefte van het publiek en de zakelijke markt;
  • Uitstekende organisatorische, communicatieve en coördinerende vaardigheden beheerst;
  • Binnen het vakgebied van marketing en communicatie op strategisch niveau kan acteren.

Wij vragen
Voor het vervullen van de functie van Teammanager externe relaties, marketing en klantenservice dient de kandidaat te beschikken over:

  • Een afgeronde HBO/WO opleiding op het gebied van marketing en communicatie;
  • 3-5 jaar ervaring als coachend leidinggevende;
  • Ervaring met projectmatig werken;
  • Aantoonbare kwaliteiten met betrekking tot verandermanagement;
  • Ervaring op het gebied van relatieonderhoud (met partners op het gebied van cultuurparticipatie), gericht op samenwerking en co-creatie;
  • Kennis van/ dan wel een sterke affiniteit met de culturele sector;
  • Kennis van en ervaring met werkveldspecifieke softwarepakketten;
  • Aantoonbaar ondernemerschap, expertise op het vlak van profilering;
  • Bij voorkeur een breed netwerk in het culturele werkveld;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.

Competenties

  • Samenwerken
  • Klantgericht werken
  • Integriteit
  • Ondernemend handelen
  • Integraal werken
  • Presentatie
  • Resultaatgericht
  • Besluitvaardig

Wij bieden
Een boeiende en uitdagende baan op basis van 1,0 fte, met een bruto maandsalaris van maximaal € 5384,00 (fulltime), schaal 12 (afhankelijk van leeftijd, opleiding en ervaring).

Interesse?
Dan zien wij jouw sollicitatie graag uiterlijk 8 oktober 2017  tegemoet. Solliciteren kan via de volgende link:
http://www.werkenvoorlimburg.nl/vacatures/Maastricht/136172-Teammanager-externe-relaties,-marketing-en-klantenservice

De eerste gesprekken zullen plaatsvinden op vrijdag 13 oktober as.

Eerst meer weten? Neem vrijblijvend contact op met Stef Niekamp, directeur Centre Céramique, Kumulus en NHM, telefonisch op 06-55858507  of per e-mail Stef.Niekamp@maastricht.nl

Overige informatie
Een assessment kan deel uitmaken van de selectieprocedure.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.